Stressiga rotfruktstider

Den hÀr veckan har det verkligen varit fullt upp!! BÄde pÄ jobbet och hemma. SÄ, det Àr viktigt att se till att man fÄr i sig lite mat. (Annat Àn panpizza) SÄ i tisdags sÄ kokade jag en liten gryta. Enkel. Koka ihop de rotfrukter du vill. Jag tog morot, potatis, kÄlrot och rotselleri (rotsellerin Äkte med av misstag dÄ jag trodde det var en kÄlrot..) tillsammans med buljongtÀrningar. NÀr det nÀstan Àr klart hackar du ner lite korv i grytan. FÀrdigt! Sen Àter du det med massa senap. Helst Johnnys, men tar den slut fÄr du ta slotts lr ngt. ;) Jag kokade typ pÄ 2-3 liter vatten. SÄ nu har jag Àtit det sista. Men smidigt att ha den stÄende i kylen för stressiga dagar.



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0