KÀrlekshÀlsning pÄ östgötska

Idag ska man visa att man bryr sig om folk för en gÄng skull. Det Àr bra att det finns en dag för det, sÄ kan man gÄ tillbaka till att ta varandra för givet resten av Äret! Jag och J tog oss upp ur sÀngen i tid i morse för att kunna avnjuta en kopp kaffe och en fralla i varandras sÀllskap denna dag i kÀrlekens tecken. Det blir oftast vÀldigt kul just pÄ morgonen nÀr bÄda har "trött-humor". Till och med nyhetsmorgon kan vara hysteriskt kul tidigt pÄ morgonen. Roligast Àr endÄ de lokala nyheterna eftersom vi fortfarande inte riktigt har vant oss vid dialekten. Kommer man nÄgonsin göra det? I morse visade de intervjuer med Linköpingbor som skickade Alla hjÀrtans dag- hÀlsningar till sina nÀra och kÀra....pÄ östgötska...förstÄs. Kul, kul, kul!
 
En tjej: " Jag vill hÀlsa till min Àlskade ******?, ha en jÀtte bra dag!... Och natt, för du ska ju jobba natt."
J tillÀgger: "Och glöm nu inte matlÄdan som stÄr i kylen!"
 
HAHAHAHA! Det kanske inte lÄter sÄ kul nÀr man lÀser det. Men tajmingen var klockren, jag kunde inte sluta skratta. Hon lÀt precis som att hon ville pÄminna sin karl att han skulle jobba natt. :)
 
Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0